Jump to content

RATE TODAYS PSYTRANCE!


Ale
 Share

RATE TODAY PSYTRANCE  

72 members have voted

  1. 1. :LOL:

    • 5/5
      2
    • 4.5/5
      2
    • 4/5
      16
    • 3.5/5
      10
    • 3/5
      6
    • 2.5/5
      4
    • 2/5
      4
    • 1.5/5
      4
    • 1/5
      5
    • 0.5/5
      8
    • 0/5
      11


Recommended Posts

Being a noob I voted 4/5. I like a lot releases nowadays, some are very diverse like Koxbox and Mantrix, I also like a lot of the so called new school stuff. For some people it was always better in the "old" days, you see them in every kind of music, I prefer to look ahead and live in the present. But, oh well, I'm a noob anyway :rolleyes: .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

What the hell is going on here? The site has been up for a short time and already people are going nuts!? Was it that bad on you?

 

Cut the crap already. Argure fair, but stop the flaming. And that goes for ALL of you, not just the ones that reported and sent us pm's!

Link to comment
Share on other sites

I went with 4.5 out of 5, not because I think that a large proportion of modern releases are good, but because I think there is enough damn good stuff being released. The last few years have been great for dark psy. I know that not everyone likes the style but that doesn't mean it's bad, I don't think one can deny that much of what is being produced has a lot of merit from an objective point of view. Besides, if all the artists were just producing stuff that sounded like Astral Projection in the late nineties, everyone would be complaining that the genre was stale.

Link to comment
Share on other sites

I went with 4.5 out of 5, not because I think that a large proportion of modern releases are good, but because I think there is enough damn good stuff being released. The last few years have been great for dark psy. I know that not everyone likes the style but that doesn't mean it's bad, I don't think one can deny that much of what is being produced has a lot of merit from an objective point of view. Besides, if all the artists were just producing stuff that sounded like Astral Projection in the late nineties, everyone would be complaining that the genre was stale.

True there are some trully great modern releases. Some are even better than the "Golden Era" releases IMO

People that are saying 0/5 & Psy trance is dead well I think that they have probably already made up their minds that they don't like modern psy & so don't even try to find anything decent!

 

Psy trance releases this year that I prefer to the old ones are

 

Jikkenteki - The Long Walk Home

Mood Deluxe - The Tangent Universe

V/A - Far East Technology

 

plus a whole host of chilled releases.

 

I've been into trance since around 93/94 so I'm not a noob either. Just not stuck in my ways

Link to comment
Share on other sites

Guest The Journey Man Project

2.5/5

 

 

simply because I find about half of what is released to be psychedelic... by the standards set by the pioneers of the scene... the sunbgenres bein dark night stuff and some ( but not much) of the neo goa trance (sorry to Suntrip and Trnceform fans, but it just sooo doesn't cut it against the old stuff and I refuse to settle for soemthing less)... alot of the the full on and proggy studd is awesome elctronic music, but is just isn't psy trance... and the chillout, well, I think a lot is overrated due to the minimal amount being produced, it's alwaysthe same shit from the same producers!

Link to comment
Share on other sites

if we say that the golden era was 4.5 - 5 /5 , today it would be around 2.5 - 3.5 /5

There's some good stuff & talented artists for sure in the last years.. (Check releases from names such as Procs, Derango, KaSol or Mandalavandalz & some other suomi psy.. )

 

But anyways IDM & its hybrids seem to be the ultimate future trippy psychedelic music, I would like the scene to grow up in my coutnry & have some Intelligent brainDance parties..

Link to comment
Share on other sites

3.5/5

 

i dont consider vocoder disco as psytrance (but guys at psyshop are tagging phonokol releases relentlessly as psychedelic.

so are thinking lots of dumbasses in my country. those people that consider vocoder disco + crappy beatmix

as psychedelia should be thrown and locked in large halls with lasers aimed to the eyes and amphetamine for free).

 

speaking about music, there is lot of same sounding stuff. but still, from time to time, unbelievable tracks

appear. and for those jewels of electronic music it's still worth for me to keep on watching this scene

 

thoth sphere and so on.

Link to comment
Share on other sites

I give 0,5/5 without second thought.This thing is not definetely 'psychedelic' but cheap club music for the masses.Some people chose to follow the trend and some others just waiting for the next real big thing.Few exceptions of great music can't really help the situation.And to be honest,after 2000 i can't find something interesting to hear from the most kinds of electronic music.Unfortunately we are living in the age of commercialisation and that's so clear in today's productions.Everybody want to taste the glory of being a dj or a producer.Easy access to technology and unprofessional labels are their friends.Too bad for the music.

Sometimes i really wonder, if after 10 years, people will spend 100,200 or 300 euros to find and buy something that has been released in 2006 let's say.Finally, only time will tell what it was really valuable (musically) and what not.

Link to comment
Share on other sites

People cant be bothered to search! They want the good old days when there were 3 releases a year so it was easy to choose.

People who say there is no good releases nowadays are just lazy IMO

Link to comment
Share on other sites

For the only thing that i'm not lazy is to search for good music.What makes you believe that there were few releases in 1996?

Exageration mate! Don't take it literally.

I was however thinking of 92-94

Link to comment
Share on other sites

Guest Rezwalker

original : in the beginning God created the heaven and the earth.

And the earth was without form, and void.

And darkness was upon the face of the deep.

And the Spirit of God moved upon the face of the waters. And God said, Let there be light. And there was light. And God saw the light that it was good and God divided light from the darkness.

 

 

 

 

 

proper: in the beginning God created Goa and then nowdays crappy psy-trance

And the nowdays crappy psy-trance is without form, consistency.

 

And the Spirit of Goa moved everywhere bcause contains feeling and quality. And God said, Let there be light. And there was light. And God said stop listening nowdays crappy music. and God divided quality music from the darkness.

Link to comment
Share on other sites

original : in the beginning God created the heaven and the earth.

And the earth was without form, and void.

And darkness was upon the face of the deep.

And the Spirit of God moved upon the face of the waters. And God said, Let there be light. And there was light. And God saw the light that it was good and God divided light from the darkness.

proper: in the beginning God created Goa and then nowdays crappy psy-trance

And the nowdays crappy psy-trance is without form, consistency.

 

And the Spirit of Goa moved everywhere bcause contains feeling and quality. And God said, Let there be light. And there was light. And God said stop listening nowdays crappy music. and God divided quality music from the darkness.

Does that mean you can only listen to oldschool in the day time?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...