Jump to content

.NRG files... What are they?


Guest

Recommended Posts

Guest Andreas of Amygdala

Hullo all :)

 

I don't remember if I posted here earlier with this question - but here goes:

 

I downloaded some samples from a sample CD - AKAI I think. They are in .NRG format - do any of you know what format this is, and how I retrieve the samples? Preferably to wave-format :)

 

Thanks in advance!

 

.oO Andreas of Amygdala Oo.

Link to comment
Share on other sites

Guest KongKnabe

Hej PortaMento.

 

Jeg har de samme filer liggende som Andreas skriver om. Det er to nrg. filer på 500 mb hver. - Jeg har hørt fra nogle andre at jeg skulle bruge Nero, men kan ikke finde ud af det...? - Kan ikke åbne filerne, som jeg stærkt forventer indeholder en masse samples...

 

Hvordan gør jeg ? :-)

 

Mvh. KongKnabe

Link to comment
Share on other sites

Guest PortaMento

Jeg ved ikke om de kan pakkes ud til HD, ligesom en ISO kan pakkes ud med f.eks. Isobuster.

Jeg har kun prøvet at åbne dem i Nero og så brænde dem direkte til en CD, men jeg går ikke ud fra, det er det du har problemer med...

Link to comment
Share on other sites

Guest KongKnabe

Ja.. Det var lige præcis hvad jeg har fået afvide af alle andre også... :-( Men det virker ikke. Har dog ikke brænder, så jeg har ikke prøvet noget med at brænde endnu.

Der kan selvfølgelig være en fejl i filen - undre mig bare at der så er så mange der har den liggende !?

Men mange tak for svaret.

 

Mvh. KongKnabe

Link to comment
Share on other sites

Guest PortaMento

Nå, jeg syntes du sagde, at det var Nero, der ikke kunne åbne dem. Men hvis hverken Nero eller Isobuster kan, kunne det jo godt tyde på, at de ikke er helt OK.

Link to comment
Share on other sites

Guest KongKnabe

Hej PortaMento.

 

Ja jeg har prøvet både Nero og isobuster men ved dog ikke helt hvad det er meningen jeg skal gøre med dem... :-) Du ved når man ikke fatter så meget af det der kompjuter tingeltangel er det jo et vidt begreb når folk bare siger "du skal bruge Nero !" - Ja ja, men til hvad ? - Hvordan ?? :-D

Sidst jeg rodede med det nåede jeg helt ud i pludselig at have lavet et virtuelt cd drev på min harddisk....!?

 

- Hvis man har en fil i formatet nrg kan man så kun bruge den til noget hvis man brænder den på en cd ? - Pakker Nero automatisk filen op når man brænder den ?

 

Mvh. KongKnabe

Link to comment
Share on other sites

Guest PortaMento

Nåå, OK, jeg troede at programmerne meldte fejl, eller sådan noget, når du prøvede at åbne filen.

I Isobuster vælger du File >> Open image file

Så finder du din nrg fil og trykker åbn.

Så burde du i højre side kunne se en liste over hvad filen indeholder. Herefter kan du højreklikke på de enkelte filer, og vælge at udpakke dem.

Men det er ikke sikkert du kan se de enkelte filer, hvis det er akai format, for det tror jeg ikke windows forstår.

I Nero skal du ind i den del af programmet, som hedder Burning Rom.

Her vælger du File >> Burn image

Så finder du din nrg fil og trykker åbn, og trykker på Write i den efterfølgende box.

Når cd'en er brændt har du en standard Akai cd. Herefter kan du bruge en software sampler, som f.eks. Logics EXS 24 til at konvertere til Wav.

Du kan evt. brænde på rewritable skiver, hvis du kun er interesseret i at have de samples, som wavs på din harddisk.

Det er meget muligt, at der er en smartere og bedre måde at gøre det på, det ved jeg ikke....

Link to comment
Share on other sites

Guest KongKnabe

Tusind tak for udførlig forklaring :-) - Jeg tror det er det der med Akai formatet der er galt. Havde selv bare troet at der var tale om wave filer, og havde aldrig selv fundet ud af det du forklare... Nu skal jeg bare lige have det smidt ind på Andreas' computer så vi kan brænde den og se om det virker.

 

Mvh. KongKnabe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...