Jump to content

arvikafestivalen.


Guest

Recommended Posts

Guest vOrTeXdReAm

måste erkänna att necton och synthetic/deedrah knäckte hårdast! helt underbart! nån som är av annan åsikt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Mahoney

ja :D,

 

System 7: var de som fick mig mest i extas, underbar spelning

Dj Tsuyoshi Suzuki: bästa trance dj-setet överlägset

Dj Mhononlink: Skön techno

Andra jag gillade:

Dj´s Montagu & Golkonda (morgonsväng), Necton (raka bananer? :)), Atmos.

 

Sen var ju Joujouka stenhårda och Björk var helt otroligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest possEssEd

Självklart knäckte Astrix, men iofs va ja mest wastad då.. =)

Gillade Deedrah mycket oxå..

Det va en av dom sämsta Arvika ja vart på,, alldeles för lite stampfolk.. men vi ses i skogarna ist!

 

BOOM!

Link to comment
Share on other sites

Guest staffan

ja deedrah var väldigt bra. men necton var hel kass, som vanligt. annars så var front 242, ministry och electric tease bäst... men det var den bästa arvikafestivalen jag har varit på. visst hallucinogen spela där -99 och han slår allt. fast i sin helhet så var denna bättre....

Link to comment
Share on other sites

Guest vOrTeXdReAm

hehe. nectons 'raka bananer'-break fick mig att vika mig av skratt, för att i nästa sekund få mig att studsa upp och ner som en galning. totalt vrickat! hehe. deedrahs scennärvaro var dock det jag minns bäst. plus låten han mixade ihop med vad jag tror var en astral projection-låt. grymt tryck!

Link to comment
Share on other sites

Guest vOrTeXdReAm

glömde nästan. suzuki var skicklig. dj mhonolink fick mig att dansa oavbrutet i flera timmar. dj atmos var bra. och dj teges mixning och låtval kan man inte klaga på. dansade med teges morsa på astrix-spelningen. genomtrevlig tant! alien project var inte riktigt min grej. för plastigt och enkelt. astrix var varken mer eller mindre än väntat. sammantaget var festivalen en riktig höjdare. åtminstone för mig, eftersom det var första gången. jag återkommer garanterat, om det är sånt här tryck nästa år! kungligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest possEssEd

Synd att dom inte får ha öppet längre än till 02:00, det är ju då det börjar bli kul!!

Å vissa Djs får ju så dåliga tider. Typ Atmos å Tege, som fick köra kl 15:00. Nej det ska va som det va 2000, då dom körde fram till 08:00 om ja inte minns fel... nån som håller med? =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Freewheelin' Franklin

Var det lika mycket snutar där i år som det var för 5 år sedan när jag var där? Ni vet dom där som kommer upp till en när man dansar och slänger en fet jävla lampa i ansiktet på en för att se om man är påverkad?

Link to comment
Share on other sites

Guest psyfi

why does every finn hate swedish? is it beacuse they are forced to learn it in school? or just the normal animosity between neighbours?

Link to comment
Share on other sites

Guest vOrTeXdReAm

freewheelin' franklin:

 

ja, en civilklädd snut trodde att jag var påverkad. han sa att jag hade onormalt stora pupiller och ett nervöst, ryckigt uppträdande. själv hade jag inte ens druckit sprit på festivalen, och ännu mindre tagit narkotiska preparat. däremot hade jag sovit lite, dansat mycket, druckit mycket kaffe och rökt mycket cigg. synd att polisen har såna fördomar kring psytrance-rörelsen. men jag förespråkar absolut inte narkotika, så det känns samtidigt bra att de sätter dit det fåtal som förstör för merparten av psytrancarna.

 

suomalaisille:

 

och finland är ett bra land, det också. kanske säger jag det för att jag har hundra procent finskt blod i ådrorna. vem vet? hehe. tai kirjoitanko suomeksi, niin että varmasti ymmärrätte? no, ei nyt minulla oikeastaan ollut muuta sanomista, muuta kuin sitä että texas faggotti näyttää maailmalle miltä hyvä suomalainen musiikki kuullostaa.

 

äh. god natt.

Link to comment
Share on other sites

Guest vOrTeXdReAm

freewheelin' franklin:

 

ja, en civilklädd snut trodde att jag var påverkad. han sa att jag hade onormalt stora pupiller och ett nervöst, ryckigt uppträdande. själv hade jag inte ens druckit sprit på festivalen, och ännu mindre tagit narkotiska preparat. däremot hade jag sovit lite, dansat mycket, druckit mycket kaffe och rökt mycket cigg. synd att polisen har såna fördomar kring psytrance-rörelsen. men jag förespråkar absolut inte narkotika, så det känns samtidigt bra att de sätter dit det fåtal som förstör för merparten av psytrancarna.

 

suomalaisille:

 

och finland är ett bra land, det också. kanske säger jag det för att jag har hundra procent finskt blod i ådrorna. vem vet? hehe. tai kirjoitanko suomeksi, niin että varmasti ymmärrätte? no, ei nyt minulla oikeastaan ollut muuta sanomista, muuta kuin sitä että texas faggotti näyttää maailmalle miltä hyvä suomalainen musiikki kuullostaa.

 

äh. god natt.

Link to comment
Share on other sites

Guest vOrTeXdReAm

freewheelin' franklin:

 

ja, en civilklädd snut trodde att jag var påverkad. han sa att jag hade onormalt stora pupiller och ett nervöst, ryckigt uppträdande. själv hade jag inte ens druckit sprit på festivalen, och ännu mindre tagit narkotiska preparat. däremot hade jag sovit lite, dansat mycket, druckit mycket kaffe och rökt mycket cigg. synd att polisen har såna fördomar kring psytrance-rörelsen. men jag förespråkar absolut inte narkotika, så det känns samtidigt bra att de sätter dit det fåtal som förstör för merparten av psytrancarna.

 

suomalaisille:

 

och finland är ett bra land, det också. kanske säger jag det för att jag har hundra procent finskt blod i ådrorna. vem vet? hehe. tai kirjoitanko suomeksi, niin että varmasti ymmärrätte? no, ei nyt minulla oikeastaan ollut muuta sanomista, muuta kuin sitä että texas faggotti näyttää maailmalle miltä hyvä suomalainen musiikki kuullostaa.

 

äh. god natt.

Link to comment
Share on other sites

More fin-swe -translations:

 

Ajankohta - Jag kör snart.

Alkaa satamaan lounaasta käsin - Det börjar till hamnen av lunch medhänder.

Hirvittää - Rusta med älgar.

lman häntä - Luftens svans.

Ilman muuta - Luftens annat.

Joukko-oppi - Gruppen lärde sig.

Kaimaani - Kanske mitt land.

Kasvannainen - Jag växer kvinnan.

Kesäpäivä Kangasalla - En sommardag tyget under.

Kuka kukin on - Vem är med blommor.

Kuuden maissa - I länder av sex.

Lakkasi satamasta - Lackade från hamnen.

Laskekaa lippu - Räkna biljetten.

Lämmön turvin - Med värmens mular.

Leivonnaisia - Jag bakar kvinnor.

Minun on käytävä teltalla - Jag har korridoren på tältet.

Minun tähteni hän kaatui - Min stjärna han föll.

Näkyville - Visions-Vilhelm.

Palaveri - Bitblod.

Papukaija - Böna kanske och.

Polviansa - Knäfälla.

Posket pullollansa - Kinderna på sin flaska.

Purukalusto - Sångspånmöblemang.

Puolinainen - En halv kvinna.

Päinvastoin - Med huvud och kvastar.

Päissään - I sina huvud.

Satakieli - Hundratunga.

Suinpäin - Med munnar och huvud.

Sympaattinen - Sym med båten.

Takinlievettä - Rockens kanske vatten.

Tietokone - Vetandemaskin.

Tuhatkunta - Tusenkommun.

Töin tuskin - Med arbeten och smärtor.

Vaikuttaa - Fylla med öronvax.

Varsinainen - Skaftkvinna.

Varsinkin - Också med skaft.

Vihdoinkin - Också med kvastar.

Vihon viimeinen - Häftens sista.

Viikkokaupalla - Veckan vid butiken.

Voi kurkkuani - Smör min gurka.

Voi äiti, joulukuusi palaa - Smör mamma, julsex kommer tillbaka.

Voiton päivä - Dagen utan smör.

Vuorokausi - turperiod.

Älä tupakoi - ej stugumal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...