Which plugins?

Hi everyone.

I'm thinking of changing from FL to Digital Performer: it's cheaper than Logic (because there aren't instruments and FX-plugins included, which gives you the possibility to spend your money on the plugins you actually want) and it seems that it's much easier to use too. And the sound quality is much better with DP than with FL too. Unfortunately, there's no trial version of DP... As there are no FX-plugins included, you have to buy them seperately. I've been searching the web for quite some time now and I've tried a few myself (trial versions of course ;)) but I'm sure that there are still a lot of unknown (for me) out there that are pretty good. So... can anyone of you give me some advice on some FX-plugins? No need to mention the ones from Waves... ;)

Greets,

Philip

Freeware plugins that don't decrease (is this the right verb?) the soundquality of your track are always welcome! ;)

ah den boris....

ik zou gewoon ook met fruityloops blijven werken, ik zelf werk met cubase, reasons, en flloops maar ik combineer, maar voor geluids kwalitijd master ik alles in cubase en nog met een paar programmas... :D

ah den boris....

ik zou gewoon ook met fruityloops blijven werken, ik zelf werk met cubase, reasons, en flloops maar ik combineer, maar voor geluids kwalitijd master ik alles in cubase en nog met een paar programmas... :D

257655[/snapback]

blijkbaar hebt gij veel geld om uit te geven ;) En de kwaliteit van uw geluid is beter me fl in cubase dan fl apart? Tiens, das interessant :) Dus ge maakt alles in fl ma ge mastert het in cubase... Is da tzelfde als werken me fl en de geluidskwaliteit van cubase bekomen? Of iets in die aard...

A brief translation for the non-Flemish speaking members of this forum: ;)

So you make your songs with FL but by mastering with cubase you obtain a better soundquality instead of using only FL?

blijkbaar hebt gij veel geld om uit te geven ;) En de kwaliteit van uw geluid is beter me fl in cubase dan fl apart? Tiens, das interessant :) Dus ge maakt alles in fl ma ge mastert het in cubase... Is da tzelfde als werken me fl en de geluidskwaliteit van cubase bekomen? Of iets in die aard...

A brief translation for the non-Flemish speaking members of this forum:  ;)

So you make your songs with FL but by mastering with cubase you obtain a better soundquality instead of using only FL?

257939[/snapback]

Voor het masteren is fl zeker niet ideaal, er zijn veel betere plugins die daar speciaal voor gemaakt zijn. De Waves bundles hebben wat dat betreft een goede naam, dus als je daar je hand op weet te leggen..

Tis dan wel geen Vlaams maar ik denk dat je er wel uitkomt:)

Voor het masteren is fl zeker niet ideaal, er zijn veel betere plugins die daar speciaal voor gemaakt zijn. De Waves bundles hebben wat dat betreft een goede naam, dus als je daar je hand op weet te leggen..

Tis dan wel geen Vlaams maar ik denk dat je er wel uitkomt:)

257961[/snapback]

Nu zegt ge daar iets... de Waves bundles... Weet ge wel hoeveel die kosten? ;):)

Ah ja, ik verkies om software te kopen (tenzij ze gratis EN legaal is). Gekraakte software is broodroof. Das hetzelfde als mp3's downloaden vind ik. :)

Nu zegt ge daar iets... de Waves bundles... Weet ge wel hoeveel die kosten? ;):)

Ah ja, ik verkies om software te kopen (tenzij ze gratis EN legaal is). Gekraakte software is broodroof. Das hetzelfde als mp3's downloaden vind ik. :)

258036[/snapback]

Ze zijn behoorlijk aan de prijs:

http://register.waves.com/WavesStore/StoreMain.aspx

A brief translation for the non-Flemish speaking members of this forum:  ;)

257939[/snapback]

ik maak alles in fl (kan je beter ordenen van al u paterns en soms gebruik ik reasons als ik bepaalde geluiden nodig heb) en daarna zet ik alles cubase, voor een beter sound en daarna steek ik het volledig liedje in wavelab en dan heb je nog een beter geluids kwaliteit. :D

yes we know but it was a surprise to see crazyboris on this forum and be both go to the same parties in belgium(i think) and we are also members of an other psyforum(www.psychedelic.be) and it was just for fun..... :P